January 18, 2013

Susahnya mencari


Recently , aku jadi orang lembap sgt . Sbb apa ? sebab duduk rumah terperap je . Jadi fed up ah wey . Haaaa , cemtu lah . Bukan apa , sejak berhenti daripada kerja dekat kedai Hari-Hari ni susah pulak waa nak dapat kerja .

Sakit hati punya bukan main. Aku ni satu . Lil bit choosy sgt . Krja tu belambak-lamak. Bukan apa , aku nak cari kerja yg agak tak tough sgt . Lpstu , balik awal . Ade shift cenggitu haaaa baru okayy (Y).

Aku taknak susahkan diri aku sendiri . Gaji tu , aku serius tak pnah pkir pun bapa RM . Serius weh . Aku just nak isi masa lapang ja . Aku x suka duk umah ni tahu . Boring . Apa yg aku buat bila duk umah ?? Twitter , Whatsapp, Fb , lepastu buka Maaduu.com . Haaa , berkemungkinan besar aku nak dapat madu ni , selalu sgt duk buka maaduu.com .

Masalah nya . Aku nak cari kerja yg berciri2 macam ni haaa :

1) Dekat dengan rumah
Kalau jauh , buat penat aku ja buh minyak moto (padahal xpnh bubuh pun). Jauh sgt watpa , aku just nak isi masa lapang aku ja . Lagi pun , kalau dekat kan senang .
Takpayah teruk sgt berjemur tengah panas smbil bwk moto tu . Dapat elakkan diri daripada kemalangan . Ehh , ayat BM SPM :)

2) ada SHIF
Aku nak kerja yg agak tidak tough sgt , nak yg ada shif . Sebabnya , aku ni tidak mempunyai daya kekuatan fizikal yg tinggi . Letih tahu . Mana taknya , dulu aku kerja 12jam . rehat sejam jaa . Sakit kaki oii . Ni pun dalam usaha memulihkan kaki yg merekah2 ni . Nak kluar pun pandai pakai socks dah . Dulu nii , kemain ==

3) Nak kerja yg mudah
Eh , ade ka kerja yg mudah ? NAMA pun kerja kan ? msti lah susah . Apa lah aku ni . Bukan , I meant . Keja yg agak mudah . Dulu ni , aku kena berdiri sepanjang masa . Kekadang nak duduk bertinggung tu pun rasa bersalah . Nnt bos marah , mampus aku . Hah . Nak kerja yg boleh duduk . Yg boleh guna hp cenggitu haaaa .

Sudah lah dengan sebab tu . Cukup kot 3 sebab kan ?? Sudah memadai , dan merangkumi semua isi hati saya selama ini . Wahh -,,-

Kerja yg aku dah dapat

1) kedai apa ntah , (bju kot)
2) Promoter TM
3) Kedai bunga
4) Kedai Kosmetik ( yg ni I suka, suke sangat)


Kedai No 1 :
Aku dipaksa bekerja pada hari aku mintak kerja , Noway lah . Aku ada temujanji dengan kakak tu . Lpastu dia suruh kerja . Aku cakap nak keluar jap . Lepastu , tau tak apa aku buat ??? Aku keluar, tak masuk2 . Hahahahahah==' Aku cerita kat adik aku . Diorang suma gelak terbahak-bahak, smpai kata " ADA JUGAK MANUSIA JAHAT MACAM HG NI "

Kerja 2 :
Aku taktau krja mcm mana ni . Kawan baik aku yg tolong kan . Dia cakap okay ja kalau nak kerja pun . Aku ni jenis pemalas tau . Tapi , Satu hari tu , aku mmg nekad dah nakpi kerja . Tetiba sakit perut punya pasal . Jem terus . Sakit hati tau . Memang sakit hati . Sebab aku dah bersiap dah nakpi .

Kedai Bunga :
Taknak aahh jauh , lepastu 12jam . Tak berbaloi lah .

Kedai n04 .
Dah dapat , dah interview . Tapi , tak call pulak . cehhh =='



K lah , dulu masalah nak ambik spm . Sekarang dah masalah dengan KERJA . K bai








































No comments:

Post a Comment

AWESOME FOLLOWERS