August 3, 2013

Cara Hilang Demam Dengan Cepat


Hari Ahad masa kat rumah mmg dah rasa demam. Ingtkan demam yg biasa2 jelah. Dah lah seminggu tu aku ulser. Bila balik asrama , aku rasa pening. Pastu tido kejap. Bila dah bbuka puasa lg lah rasa tak larat.

Isnin , Selasa tu aku gagah jugak pergi kls. Dengan batuk-batuk smua tu. Mmg tak tahan lah. Bersabar jela.

Then, hr rbu pagi tu , aku gi la amik ubat kat klinik Arau tu. Weheeee , aku x pernah pergi pun klinik tu. First time ! HAHA.
Aku still x bbuka lgi. Petang pun aku pergi kls lagi. Semangat apa tah, yg rajin sgt ni?

Sebenarnya takut tertinggal kls, nota dan takut tak faham. Nnt kalau org lain faham, aku tercunggap-cunggap , x best lah kan? Ye dok? So , kena rajin jugak lah.

Hr Khamis tu, mmg aku panas gila aaaa. Tak tahan nyaaaa. Dah mula nak teriyak dlm kls. Cuma sabar ja. Tak larat nak berjalan. Jauh kot. Tapi okay lagi. Bersabar2.

Balik bilik, aku terus makan ubat . Means ? Aku tak puasa lah hrtu. Mmg aku tak tahan sgt. Panasss betul badan aku. Dahlah pagi2 aku tak sahur. Batuk pun smkin teruk.

Lps kls pkul 5 tu, aku mls nak mndi lgi. Aku dok je atas kerusi. Tgok kerja nk kena buat. Pstu roomate aku ckp dia nkgi blok A1. Aku pun ckp, nak ikot. Then terus bg idea untuk jogging. Dia kata, x payah lah. Sbb dila x sihat lgi, apa smua lah. Aku tetap nak pi jugak. Siap2 lah aku dgn dia, aku haremm x mandi pun. Okay lah kan, jogging dulu, baru mandi. HAHAH

Qistina tu ada quiz PP, smbil jogging dia dok menghafal PP. Aku dengar jelah. Apa pun taktau. Aaaaa, kalau cakap pasal akaun tahu lah jugak. Hewwww.

So kesimpulannya, jogging merupakan satu senaman yg tbaik untuk melegakan demam dengan cepat. Aku minum gak 100plus tu. Makan jugak ubat.

Kalau demam , terus cergaskan diri anda. Jangan layan sangat demam tu (bak kata roomate), sbb kalau dilayan , semakin mengada-ngadalah demam tu. Kita kena bnyak bergerak bila demam. Memang lah pening sikit. Try jelah. Kalau dah tak boleh tahan sgt tu jgn cuba. Kang pengsan pulak.

Dedicates to my roomate : Yang bnyak tlg aku msa demam.Yang bnyak bagi nsihat. Yang sgt CARE ! Lovehhh










No comments:

Post a Comment

AWESOME FOLLOWERS